A 4iG a piacon és a régióban egyedülálló módon az elmúlt két évben egy 8000 munkavállalót foglalkoztató cégcsoporttá fejlődött. Három iparág találkozásából (informatika, telekommunikáció, űrtechnológia) egy komplex technológiai infokommunikációs platform jött létre. Ez a nagyléptékű változás a HR számára igen jelentős és egyben sokoldalú kihívást jelent. Az üzleti szinergiák kiaknázása mellett számos különböző folyamatot kell racionalizálni, harmonizálni. Ehhez első lépésként feltérképezésre kerültek a leányvállalatok legjobb gyakorlatai, a különböző szervezeti kultúrák egyedi elemei. A munka néhány hónapja kezdődött, de már sikerült az együttműködési keretrendszer alapjait kiépíteni, és a leányvállalatokkal közösen a bevonó vezetői kultúrával le tudtuk győzni az első akadályokat. A transzformációban a 4iG előtt álló feladatok megoldására akcióterv készült, amely rugalmasságot biztosít a cég számára a szükséges korrekciókra és az előre nem látható szituációk kezelésére.

Sokszínű és befogadó vállalati kultúra

A 4iG Csoporthoz az elmúlt időszakban csatlakozó vállalatok kulturálisan, érettségüket tekintve és az elvárások terén is jelentősen eltérnek. Munkatársaink három országban tizennégy nemzetet képviselnek. A munkaerőpiacon jelenlevő négy generáció mindegyike megtalálható a cégcsoportban, és bár a dolgozók derékhadát az Y, illetve az X generáció adja, jelentős a babyboomerek száma, valamint egyre növekszik a Z generációs munkavállalók aránya. A 4iG Csoporton belül a munkavállalók több mint harmada nő. Az a célunk, hogy ezt az arányt kiemelten a női vezetők számát tekintve tudjuk növelni.

Vannak olyan, már meglévő, közös értékeink, amelyekre magabiztosan építhetünk, és ez megkönnyíti egy harmonikus, ugyanakkor kulturálisan sokszínű cégcsoport-kultúra kialakítását, amihez minden kollégánk tud kapcsolódni. Eddig a legtöbb visszajelzés és elismerés a cégcsoport családbarát megközelítésére érkezett, több vállalatunk a védjegyet is kiérdemelte. Jelentős erőt képviselnek a munkavállalói önkéntes kezdeményezések. Ennek eredményeként volt olyan programunk, amelyben az elmúlt két évben egy hátrányos helyzetű gyerekeket nevelő óvodát támogattunk, gyűjtést szerveztünk az ukrán menekültek számára, de számos sporteseményen is képviseltettük magunkat.

Munkavállalói jóllét, különleges karrierlehetőség

Hiszünk abban, hogy céljainkat csak erős csapattal, összetartással és közös élményekkel lehet sikeresen elérni. A munkahely közösségi tér is, ahol felértékelődött a wellbeing. A 4iG Csoportban a hibrid munkavégzésre, a gyümölcsnapra, vagy például a kollégák közötti pontgyűjtéssel egybekötött sportversenyre is van példa. A jólléti
programok megvalósításában nagy szerepet vállalnak a cégcsoport vezetői. Ők a példamutatásukkal, irányadással, a kollégák komfortérzetének kialakításával támogatják csapataikat a kihívással teli időszakokban (covid, infláció). Éppen ezért kiemelt hangsúlyt helyezünk a vezetők fejlesztésére, a tehetségek mentorálására és megtartására. A pályakezdőket az egyetemekkel kiépített stratégiai együttműködésnek köszönhetően gyakornoki programokkal, duális képzéssel, esettanulmány-verseny szervezésével támogatjuk. A transzformációs munka során mindenkinek van lehetősége tanulni, fejlődni és közösen kialakítani, formálni a 4iG cégcsoport jövőjét.

Innováció és ügyfélközpontúság

Az egyik legnagyobb közös kihívásunk a nagyságból és a diverzitásunkból adódó komplexitás csökkentése, a működésünk egyszerűsítése, az ügyfélközpontúság. Sok jó vállalatból egy kiválót hozunk létre, amely újfajta tudást igényel, más elvárásoknak felel meg. A soft elemek mellett IT, folyamatfejlesztés, adatelemzés terén hard skillekre is szükség van. Sajátos a helyzetünk, hiszen egyetlen megoldást sem kapunk készen, mindent magunk alakítunk ki, saját erőforrásból és tudásbázisból. A dinamikus szervezeti növekedés mellett hajtjuk végre az integrációt, ami testreszabott, tudatos építkezést igényel, és jelentős innovációval jár együtt. Ez a hosszú távú versenyképességünk és ügyfeleink elégedettségének a záloga.